Thursday, September 18, 2014

Salam Perkenalan Sejak Sekian Lama

Assalamualaikum wtb...

Ya Allah, seriously lama gila tak ber-blogging. Hari tu ada menulis dan post sekejap. Lepas tu tinggal balik. Seperti semangat untuk meluahkan segala yang terbuku di dalam hati tu dah tak macam mula-mula aku create blog ni. Kesuntukan masa salah satu faktor jugak. Masih ada lagi tak follower aku dekat dalam blog ni ye? Hmmmm... Tak apalah. Dah lama aku tinggalkan, comment ada banyak jugak orang tinggal. Ada yang negative, ada jugak yang positive pasal isu-isu yang penah aku bangkitkan sebelum ni. Ada jugak yang bagi semangat suruh aku teruskan berkarya. Memang buat aku lagi semangat la nak sambung kerja ni di kala masa terluang kan.Untuk permulaan sejak beberapa bulan yang lepas aku tinggalkan dunia blog ni, aku nak summarize sikit kehidupan aku sekarang. Hehehe..

Umur aku sekarang boleh dikatakan sawo-sawo matang. Aku dah jadi orang yang bekerjaya. Kerja takdelah gaji cecah sampai 5 angka tapi aku bersyukur sangat apa yang aku buat sekarang dan yang penting seronok dan ikhlas. Kerja apa ya? Nanti tau ok? Baca dulu sampai habis. Haha. Aku juga sekarang dalam proses untuk mendirikan masjid. Auuuwwwhhhhh... siapa kawan-kawan yang follow blog aku mesti terkejut. Hahaha. Dah selamat bertunang bulan lepas dengan gadis pilihan. Macam mana aku jumpa gadis tersebut, itu semua kerja Tuhan. I just follow the flow. Hihihi. Alhamdulillah, so far, sangat happy dengan beliau. Nak cerita kisah cinta kami memang boleh buat novel. Sangat menarik. Kalau ada masa nanti aku cerita ok?

By the way, tujuan aku mulakan semula aktiviti ber-blogging ni sebab aku ada something nak buat guna blog aku ni. Antaranya aku nak share sikit ilmu atau experience yang aku dapat dalam hidup. Nak kata aku dah berjaya belum lagi la. Tapi ada ilmu-ilmu yang aku rasa nak share dengan bloggers dan readers semua. Moga ia bermanfaat pada generasi akan datang. Selain itu, aku nak jadikan blog aku tempat aku bekerja memandangkan kerja aku ada kaitan dengan marketing, so aku tak boleh biarkan medium yang dah di-create ni terbuang begitu saja.

Apa kerja aku buat actually? Actually aku bekerja sebagai Mortgage Sales Executive (MSE) di Affinbank Berhad Branch Taman Tun. Salah satu special branch yang buat sales untuk mortgage loan sahaja. Satu lagi branch dekat HQ sendiri. Dekat KL tu, sebelah menara Public Mutual. Korang dah dapat tangkap apa entry yang bakal menyusul lepas ni? Hihihi.. Oklah, aku bagitau dia punya bayangan. Inshaa Allah, dengan adanya medium ini (blog), aku nak share ngan korang hal-hal berkaitan property ni sebab sekarang ramai orang dah tau kepentingan melabur duit dekat property especially bangsa Cina. Diorang dah jauh kehadapan dah bab-bab main property ni berbanding kaum-kaum lain. So, dengan adanya sedikit ilmu yang aku ada, yang aku dapat daripada universiti-universiti maplay dengan bergurukan kawan-kawan yang dah lama berkecimpung dalam industry property ni, aku boleh share apa yang aku tau. Lagi-lagi bab-bab nak buat loan dengan bank. Haaaa... ni ramai orang masih tak tau pasal buat pinjaman loan ni. Molek la aku share. Nak nak pulak followers aku majority umur muda-muda lagi.

Aku bakal jadikan blog aku ni tempat untuk iklan jual beli property. Contoh kalau ada bloggers atau readers yang nak jual rumah tapi takde buyer, let me help you ok.

Ok la, setakat tu je kot aku nak bercerita. Inshaa Allah. Jumpa untuk lain entry. Stay tuned guys.


..SEKIAN.. 

1 comment: