Friday, April 16, 2010

Kesimpulannya..

Assalamualaikum wtb. Tinggal lagi beberapa hari je nak final. Unbelievable weayh!! Rasa macam baru semalam je belajar chapter satu untuk semua subjek. Tub tub dah nak final dah. Ya Allah..cepatnya masa berlalu. So, entry kali ni nak conclude semua kisah aku untuk semester kali ni.Ok, for this semester, aku boleh katakan semester yang nak makan untuk kali ketiga pun tak sempat, nak tidur untuk 2jam pertama pun takde masa dan paling teruk, nak tengok awek pun tak tertengok! Hahahaha.. Means semester kali ni busy sangat la tu (Alah, dia fikir dia punya busy je.).

Semester ni jugak aku tak sangka sebab team bola sepak UiTM Johor dapat melayakkan diri ke dalam Liga IPT. Hah, sebab tu la masa aku bertambah singkat, ditambah pulak dengan pelbagai assignment yang bermacam-macam ragam. Boleh dikatakan every weekend kitorang takde masa langsung nak bersantai sebab game dia berlangsung setiap hari Ahad. Yang paling rasa memenatkan kalau game tu di adakan di tempat lawan. Maknanya, kitorang kena la travel. Kalau tempat-tempat yang kitorang travel tu sebelah je dengan kampus kitorang takpe la jugak. Ni perjalanan memakan masa 5 hari kalau bawak beca tau tak?
Dan lagi, besoknya kena pergi kelas pulak tu. Can you imagine betapa terseksanya diri ini (mintak simpati)?? Hehe.. Tu tak cerita lagi pasal every petang ada training tu. Pergghhh... Jadi tunggang-langgang terus masa nak berehat aku. Serious penat awak semester ni. Awak tak kesian ke? Huhuhu...


Itu cerita pasal bola. Ni nak cerita pulak pasal assignment-assignment aku yang menyerabutkan kepala hotak. Kali ni assignment dia more to mempraktikkan diri sebab semua assignment tu betul-betul ada kaitan dengan kos aku ambik (pernah ke lecturer bagi assignment tak ada kena mengena dengan apa yang di pelajari? Adeh, Afif!). Tapi semua assignment tu memang menyeronokkan walaupun ada sedikit tekanan sepanjang menyiapkannya..

Bergambar bersama ahli kumpulan untuk meeting assignment! Syarikat yang telah dipilih untuk dijadikan agenda meeting ialah syarikat agensi Cruising!

Sebelum di-interview oleh lecturer. Sempat lagi bergambar. Sebenarnya aku tak nak join, tapi dorang ajak! hahahaha.... Ni jugak sebahagian assignment kitorang untuk subjek business communication. Selain itu, kitorang kena buat resume, cover letter dan sebagainya.

Kesimpulannya, semester kali ini mengajar aku erti kesabaran, kepenatan, teamwork dan banyak lagi. Sangat mencabar untuk menempuh semester kali ini. Apa-apa pun aku dah pun laluinya dengan tabah dan sekarang ni hanya menunggu diri ini diuji untuk event yang paling besar untuk setiap semester iaitu FINAL EXAM! So, kepada kawan-kawan ku semua. Selamat berjuang dan berjumpa lagi di semester hadapan! Cayok! Cayok!


..SEKIAN..

2 comments:

  1. 1 benda nak cakap ,
    nampak cam ahli2 korporat sume .
    kagum i tgk .
    suka .

    haaaaa...
    study rerajin yer awak .
    semoga sukses !

    ReplyDelete
  2. nurika~ Thnx! satu hari nnt ia pasti! Insya-Allah.. (^_^)

    ReplyDelete