Tuesday, October 25, 2011

Segalanya Tinggal Kenangan (Part 3): Unforgettable Moments

Bertemu kembali kita. Alhamdulillah.. Entry kali ni nak share dengan korang perkara-perkara yang terjadi sepanjang 3 tahun aku belajar.

Of course bermacam-macam perkara dah terjadi sepanjang 3 tahun tu. Ada manis, ada pahit dan ada jugak tawar-tawar air paip. Semua perkara terjadi pasti terpahat dan selalu akan ku ingat sampai bila-bila.

Black-Out
Perkara ni memang aku tak dapat lupa langsung. Masa tu aku masih lagi duduk kolej. UiTM Segamat waktu tu menghadapi krisis ketiadaan elektrik yang agak lama la sampaikan kena sewa lori generator. Waktu tu memang sakit gila. Setiap malam kitorang terpaksa berpanas untuk tidur. Kesiannya masa tu masa test week. Tapi nasib baik masa tu bukan test week aku. Kalau tak silap aku, hampir seminggu jugak la kampus aku mengalami krisis ketiadaan elektrik. Nak tau kisah lebih lanjut boleh klik link ni. http://kasotputeh-story.blogspot.com/2009/10/tennis-dan-pengalaman-2-hari-bergelap.html


Banjir Besar
Masa ni memang perit gila. Masa banjir aku dah start duduk luar. Memang tak boleh lupa pengalaman ni sebab pertama kali jadi mangsa banjir. Boleh dikatakan 80% barang aku rosak. Nak tau kisah lebih lanjut, klik link ni. http://kasotputeh-story.blogspot.com/2011/02/oh-kami-mangsa-banjir.html


Sumbang Pingat Gangsa Untuk UiTM Johor
Sumpah ni pun aku takkan lupakan. Kenangan aku akan aku pahat sampai bila-bila sebab pertama kali aku menyertai temasya sukan antara seluruh UiTM di Malaysia (KARISMA) berjaya sumbang pingat gangsa dalam acara bola sepak. Nak tau cerita lebih lanjut boleh klik link ni. http://kasotputeh-story.blogspot.com/2010/11/best-moment-in-my-life.html



Kawan-Kawan Obses Nak Badan Ketak-Ketak
Aku tak tau pasai apa kawan-kawan aku ni obses nak badan ketak-ketak. Every evening they will do work-out session. Sampai sanggup nak pergi gym. Hahaha. Tapi sampai gym segan nak masuk sebab tengok badan brader-brader gym berketak-ketak. Dorang rasa dorang sangat kerdil masa tu. Makan pulak dorang jaga. Salah sorang kawan aku ni memang sibuk nak badan besar sebab dia kata baru nampak macho. Dia sanggup beli telur berpapan-papan dan memamakannya dua biji untuk dua kali sehari. Pagi dan malam. Hahaha.. Ni semua aku punya cadangan. Tak sangka pulak dia ikut. Tapi belum pun cukup sebulan cara tu dicuba, dia dah putus asa. Bukan dia saja, mereka-mereka yang lain jugak turut tidak sibuk untuk ber-work-out lagi. Warm-warm chicken shit la you alls. Ahahaha.. Aduhai kawan-kawanku. Macam-macam kerenah.


Diganggu Makhluk Asing
Diganggu makhluk asing halus. Yang ni pun aku takkan lupa sebab first time berlaku dalam hidup aku. Aku kena kacau dengan jiran sebelah aka makhluk asing halus. Terpulang kepada korang nak judge cerita aku ni bukan diganggu ke apa lepas baca. Yang pastinya aku memang diganggu. Masa ni aku masih part 3 (semester 3). Tinggal di kolej Taming Sari di level 3. Atau nama lainnya wing 3B. Masa diganggu adalah pukul 3pagi. Kebiasaannya aku selalu ke toilet lewat-lewat begitu sebab tidur lewat. Nawaitunya nak membersihkan muka dan seangkatan dengannya. Tapi kebiasaannya aku pergi toilet time-time macam tu takde la rasa sesuatu yang aneh atau pelik. Malam kejadian tu je aku terasa lain. Mula-mula terdengar seperti ada orang juga sedang menggunakan tandas. Bila di syiasat siasat, tiada sesiapa di dalam tandas tu melainkan aku sahaja. Pintu tandas berulang kali berbunyi. Masih tiada siapa. Hati berbisik untuk menyedapkan hati. Mungkin angin agaknya yang mengganggu. Tengah dok khusyuk menggosok gigi tiba-tiba ada bunyi cakaran yang luar biasa di siling toilet. Kalau tikus atau kucing lain bunyinya. Ini seperti cakaran kuku yang tebal dan diketuk-ketuk siling tu berulang kali dengan kuat. Aku pun apa lagi.. 100km/j la aku lari meninggalkan tandas tu. Untuk kepastian, aku mengajak kawanku menemani aku semula ke toilet. Beranikan diri masuk semula ke tandas tadi. Tapi kali ni lain jadinya. Lampu toilet terpadam dengan tiba-tiba. Aku dan dia mula melakukan larian 100m. Hahahaha.. p/s: penceritaan yang failed!! huhuhuhu..

..SEKIAN..

p/s: For the next entry aku akan share dengan korang semua pasal aku dengan kawan-kawan aku dari mula masuk sampai habis. Keep in touch!

No comments:

Post a Comment