Thursday, November 10, 2011

Teka-Teki Jawapan Bangang

Assalamualaikum wtb.. Hahaha..First time ni post pasal teka-teki. Ni pun sebab lepak dengan member-member. Dorang boleh pulak main teka-teki masa lepak dekat kedai mamak lepas main futsal sampai ke pagi. Hanya dengan berlawan teka-teki saja. Kerja GILA!! So, ada di antara teka-teki yang aku pernah dengar dan ada yang tak pernah. Teka-teki aku nak share ni mungkin korang jugak pernah dengar mungkin jugak tidak. Bagi yang tak pernah dengar teka-teki ni, jangan pecahkan screen laptop korang, jangan hentakkan kepala ke dinding atau rendam muka korang dalam lubang jamban selama 14hari lepas korang baca jawapan BANGANG dia. Ada sepuluh saja soalan yang aku rasa ok la untuk menghilangkan tekanan dekat otak. OK? Lets check it out!!

Soalannya:-

1. Ada satu pertandingan 'SIAPA KENTUT PALING KUAT DAN BERBAU' yang telah diadakan di Rio De Janeiro, Brazil. Ada 3 peserta dari seluruh dunia telah menyertai pertandingan tersebut. Peserta pertama dari Perancis. Telah mengagumkan semua orang dengan kentut yang kuat dan berbau dan telah mengegarkan loceng gereja. Semua orang terpegun. Peserta kedua dari Italy lebih mengagumkan kerana telah memecahkan tingkap-tingkap gereja dengan ketentut beliau yang kuat dan busuk. Tapi pemenang telah diberikan kepada peserta dari Malaysia kerana walaupun kentut beliau hanya berbunyi 'PUFF' saja tetapi dia telah memenangi pertandingan itu. Kenapa??


2. Ada 3 orang adik-beradik telah membuka satu bengkel kereta di sebuah bandar. Selama lebih 4tahun mereka membuka bengkel kereta itu, tiada seorang pelanggan pun yang datang membetulkan kereta di bengkel mereka tu. Kenapa?


3. Ada 4 orang bersaudara telah pergi bersiar-siar dengan menaiki sebuah kereta baru. Sampai di satu jalan berbukit curam, kereta yang dipandu oleh salah seorang daripada mereka tiba-tiba meluncur laju turun kerana gear kereta tersebut rosak. Tetapi nasib mereka baik kerana kereta itu berhenti sebelum terjunam ke dalam gaung. Mereka semua mengambil keputusan untuk turun dari kereta dan menolak kereta itu naik semula ke atas bagi mengelakkan kereta itu maju lagi kehadapan dan dapat terselamat daripada jatuh ke dalam gaung. Persoalannya, kenapa kereta itu tidak bergerak sedikit pun ketika mereka sedang menolaknya?


4. Dalam filem Titanic, ada seorang sahaja yang terselamat daripada tragedi kapal karam itu. Selain itu, ada lagi benda yang terselamat. Apakah benda itu?


5. Macam mana nak bezakan bahagian depan pokok dengan belakang pokok?


6. Ada sebuah kapal terbang sedang menuju ke Eropah dengan membawa seramai 10orang penumpang gila di dalamnya. Salah seorang penumpang itu telah mencampakkan salah seorang rakan beliau keluar daripada kapal terbang itu. Kenapa?


7. Seorang pemuda sedang memancing ikan di tepi sungai. Dia begitu kecewa kerana tidak berjaya mendapatkan seekor ikan pun untuk dibawa pulang. Dengan tiba-tiba pemuda itu tadi mati mengejut. Kenapa?


8. Kenapa pungguk selalu rindukan bulan?


9. Kenapa kutu kepala duduk dekat kepala?


10. Benda apa hitam, kecil dan basah?



Fikir dulu sebelum jawab!!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jawapannya:-

1. Sebab peserta dari Malaysia tu kentut sampaikan patung besar di atas bukit yang ada dekat Rio tu boleh menggerakkan tangannya untuk tutup hidung. Uih, DASYAAATTTT!!

2. Sebab bengkel dia berada di tingkat 3 kLCC.

3. Sebab mereka semua tolak kehadapan kereta itu dengan berada di bahagian berlainan. Satu di pintu sebelah kanan, satu di pintu sebelah kiri, satu di hadapan kereta dan satu lagi di belakang kereta.

4. Yang hidup hanyalah 'SPANAR HIDUP'!

5. Tanya orang yang nak kencing. Dia akan tau mana depan mana belakang pokok. Contohnya, "Kau nak kencing? Pergi la kencing dekat belakang pokok sana!".

6. Suka hati dia la. Diakan gila!!

7. Soalan di no.6 ada clue-nya. Jawapannya ialah pemuda itu di himpap oleh orang gila yang telah dicampak daripada kapal terbang tadi.

8. Sebab pungguk tak pernah pun jumpa bulan.

9. Pernah ke korang nampak dia duduk dekat apartment ke, kondo ke, banglo ke??

10. Semut baru balik jogging!!


..SEKIAN..  ^_^

7 comments:

  1. Serious xlawak... Cuma 2 saja yg ok..

    ReplyDelete
  2. CaBaiKeRinG~
    jujurnyewwww!! hahahah.. tp mmg xlwk pon. huhuh. smpah xnk post psal teka-teki lg daa.. hahahah..

    ReplyDelete
  3. adoi lagi tambah tension

    ReplyDelete
  4. adoi sakit jiwa bce ne afif oiii.... hahaha

    ReplyDelete