Monday, November 16, 2009

Goodbye Semester 2

YEAH!! Semester break! Otak mula bergerak dan berfikir. "What I'm going to do this short semester break?". Mungkin itu jugak yang bermain di fikiran rakan-rakan yang lain. Emm...mungkin untuk seminggu pertama ni aku nak enjoy dulu. After that, enjoy lagi. Dan..enjoy lagi. Pastu enjoy dan terus enjoy. Lepak dekat rumah goyang kaki dan makan tidur, besarkan badan yang sedia tak nak besar ni. Huh, nak rasa kaki ibu aku sendiri saiz 5 setengah try la. Hahahahah... Takkan la nak enjoy je sepanjang semester break ni kan? Baik aku lakukan sesuatu perkara yang berfaedah atau perkara yang membuahkan hasil seperti bekerja. Tapi nak kerja apa yang boleh dapat RM2000 ke atas dalam masa 1 bulan lebih? Yes! I know! Rompak Bank Islam. Hahahaha. Tak nak! Tak nak! Emmm......apa ye?

Itu sebahagian daripada plan-plan yang nak dibuat during semester break ni di fikiran aku. Sebenarnya bukan aku nak cerita apa yang aku nak buat during this semester break pun. Kalau aku cerita pun mungkin bosan dan boleh menyebabkan korang tidur untuk 5 atau 6 hari. Aku nak cerita sekali lalu pengalaman sepanjang semester 2 aku di UiTM Segamat.

Memang banyak perkara yang berlaku sepanjang semester 2 ni berbanding semester sebelumnya. Paling banyak aku rasa yang dugaan-dugaan la kot? Macam-macam la, dengan H1N1 la, eletrik tak ada la, khabar angin mengatakan UiTM nak kena extend for 1 semester la dan banyak lagi la. Tapi, semua tu aku tempuh dengan tabah, tenang dan berwawasan (macam b*#&h je!). Akhirnya, aku berjaya lalui semua tu dan nah, lihatlah dunia. Habis sudah semester 2! Macam tak percaya je. Tapi semester 2 ni jugak aku rasa paling banyak aku enjoy dengan kawan-kawan. Hmmmm....risau jugak akan result yang akan aku terima nanti. Harapnya tidak jatuh la pointer aku.

Ok ni ada sikit kisah before last paper final exam (15 November 2009). Paper last ni aku agak minat la sikit sebab dia tak membaca. Dia lebih kepada mengira. Paper Costing! Tapi yang tak bestnya, paper final dia ada 2 3 soalan agak susah. Heiii...... Geram betul! Ok ok. Back to the story asal. 2 hari sebelum paper ni, aku dan 2orang lagi budak bilik aku membuat 'clearance bilik' ataupun panggilan manjanya 'kemas bilik'. Memang wajib kepada semua student UiTM Segamat untuk buat begitu every sem before berambus daripada kolej kediaman. Masa tengah nak kemas bilik ni la. Sengal sikit! Hahahaha...

Do you see this fan? Bagus! Nampak tak apa yang melekat dekat bilah dia? Yes! We call it 'kotoran degil'. Perrggghhhh...aku agakkan kipas ni tak cuci selama 7 keturunan la. Mungkin senior bilik ni pun dah meninggal (meninggalkan UiTM Segamat la awak!). Tapi kitorang seorang penghuni yang rajin dan beribawa. Aku pun bersihkan la kipas ni dengan hati yang penuh ikhlas.


Aku pun panjat la katil aku ni dan bawak sekali baldi letak atas katil ni. Tengah sedap cuci.




PRAPP!!

Terjatuh plak! Habis tumpah semua air dalam baldi. Papan katil atas yang aku pijak tu, terjongket. Nasib baik aku sempat duduk dekat papan side lagi satu. Kalau tak dengan aku-aku sekali habis. Tapi habis basah tilam. Banjir satu bilik. Pergghhhh.....



Ni la akibatnya. Kalau buat kerja tak penah nak ikhlas. Ni la balasan Tuhan. Elok-elok kerja sikit, tambah jadi banyak. YEAH! Padan muka Afif!



Oklah awak! Sampai disini saje la cerita saya untuk kali ni.

YEAH!! SEMESTER BREAK!!

SELAMAT TINGGAL SEMESTER 2! SAMPAI BERJUMPA LAGI DI SEMESTER HADAPAN KAWAN-KAWAN!

p/s: Hope korang tak bosan baca post kali ini. (^_^)

3 comments:

  1. ye ye ta b0san :) gelak llg ne . hahaha .

    ReplyDelete
  2. erk.
    haha.
    pdn muka.
    sape suh wat kje xikhlas ek.
    (;

    hehe

    btw,
    salam singgah.

    ReplyDelete
  3. chopstix_kayu~
    huuuuu~ (^_-")

    thnx anywy!

    ReplyDelete