Thursday, February 23, 2012

Cerita Pasal Salah Hantar SMS Lagi


Ok, masa dan waktu kejadian aku dah lupa bila. Tapi berlaku dalam hujung bulan tahun lepas kot, if I not mistaken. Tengah makan dekat kedai dengan 2 orang lagi member. Jumpa member lagi sorang (Junior) dekat kedai makan yang sama jugak. Lepak punya lepak punya lepak punya lepak kitorang makan.. Tengah sedap melantak, SMS masuk dalam phone aku (message alert tone lagu...).

Aku baca, lepas baca aku tersengeh sendiri. Lepas tu tak tahan takut terkentut sebab tahan gelak, ku lepas jugak gelak aku. Bahahahahahahahahahahahahahahahahaharudin!! Lebih kurang la gelak aku macam tu. Member aku dekat situ semua pelik termasuk orang yang salah sms dekat aku tu (Member yang aku jumpa dekat kedai makan). Dia tanya asal aku gelak melampaui jangkaan dia. So, disebabkan aku tak boleh nak cakap, aku tunjuk je la phone aku tu dekat dia. Lepas dia habis baca, dia terus belah dari situ tinggalkan aku dan kawan-kawan yang lain. Dan dia sempat meninggalkan pesan sebelum belah, "Kalau kau kecoh, aku langgar kau dengan basikal!" (Ok, that was a joke. Dia tak cakap pun nak langgar aku dengan basikal).

Kawan-kawan lain terpinga-pinga nak tau. Benda kelakar SANGAT mana boleh tak SHARE dengan kawan-kawan. Huhuhu.

Contain message tersebut ialah:-

"Mama mucuk sgt!!" (Siap bold, highlight color merah dan besarkan tulisan lagi)

What the hell man!! hahahaha~
(Ok, nasib baik time ni bukan tengah makan rambutan atau durian kalau tak boleh tercekik kot. Apa gila anta mesej dekat aku cenggitu. Kalau nak ingat aku gay sebab takde awek dari dulu, tak payah nak anta sms cenggitu sangat la dekat aku. Kecik hati member. Hahaha~)
Aku pun tak tau apa yang dia bualkan melalui sms dengan awek dia. Eh, of course aku tau dia tengah mesej dengan awek dia kalau ghupe sms-nye cenggitu. Tapi boleh jadi dengan anak jiran! (Ah, what ever dude!)


Ok, I have another story. Kisah salah hantar sms jugak.

I can't remember when it was happen but I'm very very sure orang yang salah anta sms tu. Hahaha.. Nama dia S****** (a girl). While I was driving prudently (cewah), macam biasa la, sms yang tersalah anta ni memang masuk tak semena-mena kan? I can't remember where we went at that time but... I still remember the contain of the message. Hahaha..

Ayat dia lebih kurang macam gini:-

"B, ble u nk smp kL. Cpt la dtg kL, I da tak sabar nk jmp dgn u, b. Rindu rsenye."

Haram J**** apa hantar sms macam tu dekat aku! nasib baik aku tak langgar signboard '110km/j' atau pembahagi jalan pada masa tu. Gila tak terkejut baca sms macam tu. Tebiat ke apa minah sebelah aku ni. Bila masa pulak aku couple dengan dia? Dan kalau aku couple dengan dia pon, aku dah ada sebelah dia kot. Lepas tu, aku gelak la sorang-sorang. Member aku tu pelik. Mungkin dia ingat aku kena sampuk or maybe dia ingat aku berada dalam tertekan pada masa tu kot. Tak pun dia ingat aku dah tebiat (patut aku rasa macam tu). Macam biasa la, bila kelu lidah tak terkata sebab penat gelak, aku tunjuk la phone aku tu dekat dia. Habis dia baca, muka terus bertukar merah dan aku tau perasaan dia pada waktu tu. Of course rasa nak terjun dari kereta aku. Tak pun, tarik sepender sangkut dekat muka. Hahahaha.. Hey, macam-macam kerenah.

Morale of the story, don't get to excited when you are in love or having a very very romantic conversation, or chatting with your BF/GF dan jangan baca sms while driving takut dapat sms macam aku ni, kan ke payah. Huhuhu~

..SEKIAN..

p/s: Mentang-mentang la aku takde girlfriend, sajeje dorang nak hantar mesej macam tu dekat aku. Nak bagi aku jelous la tu. Huhuhuh~



15 comments:

  1. ok nak gelak mcam awk gak..
    bahahahahharudin!! kakaka..adoiyaiii..klakar gile rase nak semput ketawe..ok blog ni memang best ahah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok boleh smpn glak utk entry akan dtg.. ^_^

      Delete
    2. hoo..ok..tp update ler dgan kerap huk3..skang jrg update eh..dulu rjin gak bkak hari-hari tp sebab kadang2 blog nie lme x update mlas lak nak jguk huhu..

      Delete
    3. awk, klau sye dibyr utk updte blog hr2, mmg x jd mslh. tp yg mslhnye, ni sbg mngisi mse terluang je. so klau mse x bpe nk meluangkn drnye, sye xleh nk buat ape. huhuhu~

      Delete
    4. iyuppp..paham..
      just cakap.,sebab blog ni best..sronok nak bce..

      Delete
  2. hehehe..malu lagi kalau terhantar kat mak bapak.. ;p

    ReplyDelete
  3. saya pernah send kat abah saya... nasib baik la x cintan cintun sgt (ayat cover malu) hahaha...
    tak boleh lupaaaa.....

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. selalu dpt mesej salah juga,,,lepas tu bantai gelakkan member tu,,,

    ReplyDelete
  6. Okay , seriously kelakar ! Hahahahaha : )

    ReplyDelete