Saturday, April 3, 2010

Saya Yang Menjawab Soalan

Hai kawan-kawan. Suprise-kan? Macam mana kata busy tapi boleh update blog pulak ni? Ye, Mr. Busy mulai mengundurkan diri secara perlahan-lahan dan aku cuma mencuri masa seketika untuk meng-update blog. Aku rasa bila seminggu lebih tak update blog ni, hati mula rasa keluh-kesah je. Hahaaha. Yolah tu! So, bila aku open je blog aku dikala hening pagi (antara pukul 1-2pagi) bertemankan seorang rakan sedang bercakap dengan 'cousin' dia di telefon dimana perbualan dia kedengaran agak manja dan romantik serta environment di UiTM Segamat ni seperti di Cameron Highlands sebab ada kabus tebal, aku mendapat satu komen daripada Cik Nurika di speaker corner aku yang menyatakan "you dah kena tag kat my latest entry. Jawab jangan tak jawab! hee". So, aku pun bukak la blog beliau and ada beberapa soalan yang diajukan di situ dan aku kena jawab.

Oleh yang demikian, sementara idea takde untuk update blog ni, molek sangat la waktunya ni untuk aku jawab semua soalan tu dengan jujur dan bermotivasi (Heh, kenapa dengan awak ni Afif?)

Lets check check check it out my answers!

Siapa anda di rumah?
Saya adalah seorang anak lelaki yang mempunyai 2 mata, sebatang hidung, sepasang telinga, seorang adik perempuan, seorang adik lelaki dan seorang kakak. Maksudnya, saya anak yang kedua la tu. Ayah saya pula seorang lelaki dan ibu seorang wanita. Hahahaha. "Macam tak menjawab soalan je?". Ok ok serious. Marah Cik Ika nanti. Dekat rumah, saya seorang yang funny+gila, pembuli, pemalas, perajin (kadang-kadang) dan tak banyak bercakap bila kawan-kawan datang ke rumah. Entah la awak. Tiba-tiba jadi sopan santun pulak. Hahaha.

Saya jugak sangat protective. Yeke? Apa buktinya? Hahaha.. Nak bukti ye? Cuba tengok ni yea?

Ibu: Angah, ambil perangkap cicak dekat dalam bilik air tu. Dah ada cicak dah dalam tu.
Saya: Orait! Tahun depan angah buang benda tu ye ibu?
Ibu: Hah, elok latu tahun depan. Awak dengan cicak tu dah boleh kahwin dah.

Nampak? Nampak? Sangat protective untuk diri sendirikan? Hahaha..


Siapakah anda disamping rakan?
Saya jugak seorang lelaki bila disamping mereka. Suka buli mereka-mereka yang ada potensi untuk di buli. Heheheh. Suka buat lawak tapi akan mendiamkan diri kalau ada orang lain yang lebih kelakar daripada diri ini sebabnya saya jugak suka kepada orang yang suka buat lawak walaupun pada diri dia dia tak rasa yang dia tu lawak kerana orang macam nilah yang dapat pecahkan tali pusat ni dengan ketawa. Saya juga pembantu masalah kepada rakan-rakan yang ada masalah. "Yeke awak? Macam tak percaya je!". Betul, membantu menjahanamkan diri mereka lagi! Hahahaha...


5 perkara yang anda idamkan tapi belum tercapai:
1. Kamera SLR. Brand Canon atau Nikon. Nak sangat binatang ni tapi belum ada rezeki. Kalau boleh saya nak orang yang hadiahkan bukan beli sendiri. Hehehe. Kotak dia pun takpe!
2. Pergi travel luar daripada negara. Tak kisah la, Indon ke, Afrika ke, India ke, Bangladesh ke.. Pergi dan tak balik-balik! (^_^)
3. Ada business sendiri and then dapat beli kereta idaman kalbu, idaman kelabu, idaman kerabu!
4. Nak popular macam artis lain. Kalau boleh biar orang kenal sampaikan bila saya keluar dorang semua berkerumun dekat saya dan tarik segala pakaian saya tanpa tinggalkan apa-apa pun. Hahahaha..
5. Bawak ayah, ibu, adik-beradik tinggal dekat rumah yang lebih baik daripada yang ada sekarang ni dan belikan ayah sebijik kereta sorong. Hahaha.. gurau-gurau. Kereta idaman beliau iaitu Mazda.


Siapakah nama pasangan anda?
Sudah tentu la namanya bukan Waheeda atau Lisa Surihani. Nama pasangan saya ialah Ahnaf. Yela, kalau takde Ahnaf mesti tak jadi Afif Ahnaf mesti dia jadi Afif Najmi ke, Afif Ahmad ke dan banyak lagi la. (^_^)


Ceritakan 5 perkara yang paling anda suka tentang pasangan anda:

1. Saya suka apa yang dia suka.
2. Saya suka yang dia suka tapi saya tak tahu dia suka.
3. Saya suka kalau dia tak suka.
4. Saya suka dia kalau dia suka saya tapi saya tau dia suka saya.
5. Saya suka dia kalau dia tak suka saya tapi dia buat-buat tak tahu yang saya jugak tak suka dia.

p/s: Ok tak jawapan tu? Adakah saya menjawab soalan?


Bila tarikh anda couple?
Ya Allah, susah betul nak jawab soalan ni. Soalan ni la soalan spot masa saya ambil SPM dulu. So, kalau ditanya bila tarikhnya of course bukan Disember. Mungkin jugak bukan bulan Ramadhan dan bukan jugak di bulan mengambang. Tapi pastinya jugak tidak bulan Januari. Ala, awak. Takde dalam list bulan-bulan yang common la. Macam mana nak jawab?


Lagu tema cinta anda?
Emmm.... Hah, lagu 'Cinta Si Pencinta Walau Dimana Cinta Itu Berada Biar Cinta Itu Buta' oleh A. Razak Khamis. Memang! Memang tajuk ni agak panjang. Dan lagu dia memakan 2 hari jugak la nak dengar. Thats why I likeeee...


Apa yang anda harapkan daripada pasangan anda?
Saya berharap yang dia bukan saja sayang saya malah sayang akan kucing, penyu, katak, cicak, semut, labi-labi, kelip-kelip, kumbang dan banyak lagi.


Tag?
Ala..tak tau la. Tag dekat facebook tau la.


So, selesai sudah tugas saya. Mungkin sampai disini saja entry kali ni.

..SEKIAN..

4 comments:

  1. jwapan2 yg cukup bernas..konfim cik ika tersyum melihat jwpan anda

    ReplyDelete
  2. chaer~
    sure die bg E+ sbb x mnjwb soalan! :)

    ReplyDelete
  3. memandai je korang berdua eah . hee .
    afif menjawab soalan dgn konfiden jep ,
    betul tak betul , blakang kire ,
    berkeyakinan tinggi tul afif ni . adeyhh . haha
    pssttt... afif mmg seorg yg sgt protective! =P

    p.s : thnx sbb sudi jwb soalan tag ni ha . t i tag u lagi eah ? ngeh3 :DDD

    ReplyDelete
  4. nurika~
    hohoho hahaha hihihi.. bese.. (^_^)

    p/s: no problemo!

    ReplyDelete