Wednesday, May 19, 2010

Suara Dia Kot??

Siapa tengok cerita drama dekat TV3 setiap Isnin hingga Khamis, pukul 6.30 petang tu? Yea awak. Shah Jihan tajuk cerita tu. Petang semalam (19 Mei 2010) aku tengok cerita tu. But suddenly, aku terkejut masa tengah sedap tengok cerita tu sambil khayal ke masa hadapan (sempat lagi weayh). "Kenapa? Kenapa Afif?". Chill chill. Takde la gempak sangat tapi terdengar suara yang pernah aku dengar sebelum ni dekat satu cerita kartun tu.

Hah, tengah sedap khayal tiba-tiba suara seorang pelakon ni yang sedang menyebut dialog, "Takde boss, saya sebenarnya sakit perut!". Terus aku tersentak lalu tersedak. "Macam pernah aku dengar suara ni tapi dekat mana ye??", bisik hatiku. Ahahah.. Terus aku ajukan persoalan hati aku tadi kepada adik aku. Lepas tu masing-masing memikirkan balik la. Semua dahi berkerut-kerut fikirkan balik suara tu.

Ye! Tidak syak lagi. Suara Conan dalam siri kartun 'Detective Conan' yang disiarkan dekat TV3 jugak tu. Tak tau la sama ada aku baru tau dan korang semua dah lama tau ke apa. Tapi serious awak. Sama suara dia. Nama pelakon tu Fauziah Gaus (entah betul entah tak aku eja nama dia ni). Kalau korang nak kepastian, sila la tanya dia sendiri. Hhahaaha. Aku menilai apa yang aku dengar.

Kesimpulan entry kali ini voice of Fauziah Gaus=Conan dalam cerita Detective Conan. YEAH!!


..SEKIAN..

7 comments:

  1. yer ke...tk perasan lak..huhu.. ;)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    CARA MELETAKKAN LINK BERSAMA KOMEN ANDA

    ReplyDelete
  2. btul2. ahahaha.. aku dh lme prasan.

    ReplyDelete
  3. nabilah_2908~
    Yea, serious. kdg2 ble die buat suare2 mnje, akan terselah ke-conan-an die tu. Cube dgr blk. (^_^)

    union jackass~
    kn?kn?kn?

    ReplyDelete
  4. ye ke??waakkakkakak mcm lawak la plak

    hahahhah

    ReplyDelete
  5. jane~
    tau xpe. enth la. klau di dgr blk ade suare dia yg agk kemanjaan tu mmg sme.

    ReplyDelete
  6. jom terjah beliau..tanye btol ke tak..hehe..

    ReplyDelete
  7. nuyuEna~ sila2.. klau slh jgn slhkn sye plak eayh? (^_^)

    ReplyDelete