Wednesday, May 19, 2010

Kalaulah... 5


Kalaulah manusia tu tak punya hati dan perasaan apalah yang akan terjadi pada manusia di muka bumi ni eayh? Can you imagine? Setiap manusia diciptakan Allah mempunyai hati dan perasaan. Kalau tidak, tak ubah la kita seperti robot. Itu salah satu sebabnya untuk membezakan kita daripada robot.

Korang bayangkan ye kalau manusia tu takde hati dan perasaan. Mungkin sekarang korang tak punya couple. Yela, nama pun takde hati dan perasaan.

Boy: You, I sebenarnya dah lama jatuh cinta dengan you tau. Sejak dari mula kita bertentang mata.
Girl: Oh, yeke? Ok.
Boy: Ok je you?
Girl: Yela. Ok jela. I nak jawab apa lagi?
Boy: You takde rasa apa-apa ke dengan I? Sayang ke? Suke ke?
Girl: Rasa apa? Manis? Masam? Meh, sini I rasa you jap.
Boy: (Hey, minah ni. Aku kata bebal karang dosa pulak). Eh, lebih baik I cakap dengan kucing makcik I la kalau macam ni. At least, bagi la jawapan yang relevan sikit. Adoi, minah ni! Tension betul la aku.

Jawabnya, memang tak kawin la korang sampai mati. Hahaha..

Kalau orang kutuk pulak macam mana? Kita terima je dengan hati yang terbuka. Memang la bagus sebab buatkan orang yang kutuk korang tu rasa fed-up tapi...

Bad Boy: Weayh, muka kau tu kalau di samakan dengan ungka, aku boleh accept lagi la brader. Tapi masalahnya muka kau tu lebih teruk daripada ungka.
Nice Boy: Hehehe.. Best-best.
Bad Boy: Eh, aku tengah kutuk kau ni kau tau tak? At least kau ejek la aku balik ke, nangis ke, marah ke. Ni tak, kau cakap best pulak. Lebih baik aku kutuk ungka tu la daripada kutuk kau ni. Hey, fed-up aku la!
Nice Boy: Ok.

Tapi yang tak bagusnya kita tak boleh nak menginsafkan si kaki kutuk tu.

Korang kalau kena lempang dengan member-member korang depan orang ramai mesti korang rasa malukan? Emm..itu sebab korang mempunyai hati dan perasaan. Kalau takde? Macam mana?

Kudin: I feel.. I feel I want to slap you right now!

PAP!!

Kudap: Hehehe..
Kudin: Asal kau ni?

Kudap: Takde pape.

Kudin: Aku lempang kau depan orang ramai kot ni. Asal kau gelak?
Kudap: Saje.

Kudin: Kepala otak kau la. Nyesal aku lempang kau. Kau lempang aku pulak.
PAP!!

Kudin: Adoi! Kentot ar kau ni. Aku bagi tau mak aku. Huuuuuuuu~
Kudap: Ok. Bye.

See..see. Tak gila jadinya. Hahaha..

Banyak lagi la perkara buruk boleh berlaku kalau takde hati dan perasaan ni sebab hati mewakili keinginan kita, perasaan pulak mewakili reaksi kita terhadap sesuatu perkara seperti takut, suka, sedih, gembira dan sebagainya. Sebab tu kalau ada hati mesti ada perasaan. Tidak mungkin wujudnya salah satu dalam diri manusia. Seperti irama dan lagu. Kalau takde irama pincanglah lagu. Orang gila dan haiwan juga mempunyai hati dan perasaan nikan pulak manusia normal. Kita pun tau setiap kejadian Allah itu ada hikmahnya kan? So, tenung-tenungkan ke dalam anak mata supaya nampak taik mata. Ahaha..gurau gurau. Renung-renungkan la ye. PEACE! (^_^)

..SEKIAN..

No comments:

Post a Comment