Wednesday, December 9, 2009

All Together

Mana nak mula ni?? Emm... Aaaa.... Errr....
Hah, dapat dah. Di mulakan dengan bismillahirahmanirahim dan assalamualaikum wtb.

Waa..dah lama rasanya tak hang out bersama-sama family. Malam tadi (8 December 2009) barulah dapat melepaskan hasrat yang terpendam. Aku dan family aku pergi ke pusat bowling di Jalan Ipoh. Actually, semalam anniversary ibu dan ayah yang ke berapa aku tak sure. hahaha. Memang tepat la tu masanya. Kami pergi ke tempat tu pun sebab ayah ada training dengan team member sepejabat dia bagi menghadapi tournament yang akan berlangsung pada 20 December ni. Tournament apa? Of cause la tournament bowling awak. Takkan la tournament golf plak. (^_^)

Tapi sebelum nak gerak, akak aku buat hal pulak. Bukan perut dia buat hal, tapi dia mengada-ngada pulak tak nak pergi. Alasan, penat baru balik kerja la, apa la. Eleh, kalau 'Si Dia' ajak, jangan kata kaki nak tercabut, jantung tercabut pun sanggup nak keluar. Hei, payah betul orang bercinta ni la. (^_-)
Tapi setelah dimaki, dicaci dan dikeji oleh adik-adiknya (kejam betul adik-adik ni), akhirnya, dia ikut jugak. Hahaha. SUCCESS!

Sampai je dekat shopping complex tu, aku tengok dari luar shopping complex tu memang terbaek habis. Tak sia-sia aku datang. Tapi hampeh awak bila masuk dalam. Indah rupa dari hati (mana aku dapat peribahasa ni pun aku tak tahu). Baru pukul 9 dah banyak kedai tutup. Perghh..bosan gila! Baru nak window shopping. :-P Hei, dekat kampung aku 24 hours la diorang open kedai (Taklah tipu je). Kebosanan makin bertambah apabila kami adik-beradik termasuk ibu hanya melangut je tengok ayah and the gang main sebab malam tu orang ramai sangat. Takde lane yang kosong. So tak dapat la kami semua nak main jugak. Baru nak show-off skill aku main bowling baling bola kebelakang. haha. Oh, tidaaaakkk!!


Tengok la akak aku ni. Menunjukkan kebosanannya yang melampau.

Aku sebagai adiknya yang sangat la baik hati (kakak aku baca ni sure muntah darah) bila melihat akaknya kebosanan, aku pun ajak la pergi karaoke memandangkan kakak aku ni suka melalak (sebab masa kecik tak penah kena sepak) walaupun aku tak suka pergi karaoke. Dah diajak pergi karaoke of cause la jawapan dia "OK!". Aku, kakak aku dan 2 orang lagi adik aku pergi la turun ke 2nd floor shopping complex ni. Yang tak boleh belahnya, sampai je kami depan tempat karaoke tu, semua papan iklan lagu-lagu dia memang terbaek sampaikan kami nak baca kena bersandar dekat dinding up-side-down dan memakan masa 77hari untuk memahami apa yang ditulis. Habis tu mana taknya, lagu-lagu cina semuanya. Gila?! Dibuatnya karang tajuk lagu dia 'Wo Ai Ni' (main sebat je aku eja), kitorang bantai pegi nyanyi lagu 'Pergi Tak Kembali'. Hahaha. Hah, sape nak menjawab tu? Penyudahnya, kitorang naik balik ke pusat bowling dan menghadap semula ayah and the gang bermain bowling. Oh, no!

Dalam boring-boring tu, sempat jugak kami adik-beradik buat benda yang tak senonoh! hahaha.


Tengok la ni. Banyak sebenarnya bedak yang ditabur atas meja ni tadi.

Setelah di ambil banyak oleh kami dan dibuat main calit-calit ke muka-muka, tinggal la sikit ni. Huhuhu. Ok tipu! Sebenarnya kitorang ambil sikit je. Dua jari pun tak sampai. Yang perabihkan sebenarnya dorang yang main bowling tu la awak. Tapi ada satu peristiwa yang pernah berlaku pada aku sewaktu aku main bowling dulu berlaku di situ. Hahaha. Gila malu nak bagitau. Ala, bola yang member ayah aku ni baling kebelakang peginya. Macam aku dulu yang aku pernah cerita. Hahahha. Tapi aku tak gelak pun sebab aku faham perasaan dia kerana menanggung malu yang tak terhingga. Takpe pakcik, lain kali nak main bowling lagi, sarung kepala dengan kotak. Heeeheheh.

3 jam jugak la nak menunggu ayah and the gang habis main. Lepas tu, around 11p.m, ayah bawak kami semua makan dekat restoran tom yam kawan dia. Pergghh..bijak jugak ayah aku ni nak kurangkan kos. Hahah. Ayah tau aku cakap macam ni, sure freekick di muka. Emmm...dalam menunggu makanan tiba, aku dan 2 orang adik aku...


Kitorang main 'Ku Ci Pang'. Salah satu permainan yang budak-budak suka main bila hang out bersama sedara mara mereka di kampung. Hahaha. Kadang-kadangkan awak, kita tak payah nak tunjukkan kematangan kita bila lepak dengan adik-beradik kita. Hahah. Sengal.

Sebelum mengakhiri cerita, ni gambar kenangan family yang aku ambil dekat pusat bowling tu.

Ok semua say Afif Macho! 1..2..3~
CLICK!
Mana pulak perginya akukan? Dah tu, siapa pulak yang nak ambil gambar ni nanti. Huhuhu. Eh, siapa sorang lagi budak kecik tu? Ha'ah la, almost fogot! Hahaha. Budak tu anak makcik aku. Haziiiiiqqqqq~ nama dia. Dia dan seorang akak dan seorang adik dia ibu jaga sejak kecil lagi. So, dia dah jadi sebahagian daripada keluarga kami.

..SEKIAN..




No comments:

Post a Comment