Friday, February 5, 2010

Kalaulah... 2

Kalaulah dalam dunia ni takde perasaan bosan macam mana la keadaan kita eayh? Korang pernah terfikir tak? Korang pernah tergambar tak? Dan korang pernah terbayang tak? Aku juga tak pernah terfikir semua itu. Aku juga tak pernah tergambar perkara itu. Dan aku juga tak pernah terbayang akan keadaan itu. Huhuhuhu.. Serious nampak encik Afif. Ok, back to normal. Betul semua manusia akan merasai perasaan ini. Nak atau tak nak kena jugak terima. Ramai jugak yang merungut. "Adoi, bosan doh hari ni. Nak buat apa eayh?" "Babe, bosan la. You all ada plan nak pegi mana-mana tak?" dan macam-macam lagi dialog yang akan keluar. Sampaikan ada yang memaki hamun perasaan tu. Kesian dia awak. Dia tak bersalah kot.

Ok la, sekarang mari kita sama-sama renungkan jika perasaan bosan ni takde dalam hidup kita. Kalau la
encik bosan ni takde, dapat tak kita nak buat sesuatu yang menyeronokkan? Akan terlintas ke perkara yang menyeronokkan dekat fikiran kita? Mungkin tidak. Yela, dah seronok je rasa. Buat apa nak buang masa lagi buat benda-benda yang menyeronokkan kan? Boleh dikatakan seseorang tu duduk di atas kerusi seorang diri sambil menghadap dinding selama 12jam tanpa henti tanpa perasaan bersalah pun nak rasa bosan. Pergghhh...boleh masuk World Record tu.

Jika korang bermain sesuatu permainan tu, tak kisah la main game ke, main kejar-kejar dengan anak jiran ke (tak habis-habis) dan sesuku sakat dengannya, pasti korang akan main tanpa henti jugak. Yela, takde perasaan bosan yang hadir kan? So, banyak pulak effect-nya pada kesihatan kita nanti. Kalau korang main game tanpa henti, mata korang mungkin akan berlaga satu sama lain dan otak korang mungkin akan mengalami mental disorder sebab banyak sangat tengok benda yang sama. Kalau korang main kejar-kejar dengan anak jiran pulak, mungkin anak jiran korang tu akan mengalami kekejangan otot yang melampau. Dah mendatangkan masalah pulak kepada orang lain. Lepas tu, kulit korang dah tak tahu nak keluarkan apa dah sebab peluh dah banyak habis dikeluarkan (mengarut je Afif ni).

Last
sekali, kalau semua benda dah rasa seronok je, mungkin negara kita akan mempunyai ramai pesakit mental. Yela awak, dah semua benda seronok je dibuat. Takde muka bosan langsung. Mungkin dorang akan senyum je sepanjang masa. Memang la bagus, tapi korang tak rasa nak sepak ke muka-muka yang korang benci tu senyum dekat korang tak pasal-pasal. Hahahahah. Dah dah. Cukup la sampai disini saja saya mengarut.

Kesimpulannya, setiap suatu kejadian memang ada hikmahnya. Allah Maha bijaksana atas segala kejadian yang diciptakanNya. Tiada satu perkara yang diciptakanNya yang mendatangkan musibah melainkan manusia sendiri yang menciptanya.

Kucing ni pun tau bosan tau! Huhuhuhuh~

..SEKIAN..

3 comments:

  1. saye sokong awak , sokong2 !! relevant (:

    ReplyDelete
  2. nurika~
    i dont belieevvvvveeeeee this! i mengarut pon disokong jgk. ishk ishk ishk..... (^_^)

    ReplyDelete
  3. saye mmg penyokong setia anda . hohoho

    ReplyDelete