Thursday, December 9, 2010

Pakcik, Kami Nak Pergi Makan Laa..


Assalamualaikum wtb.. Cerita ni aku belum pernah post lagi dekat mana-mana media massa mahupun media elektronik. Kira cerita ni exclusive dan khas hanya terdapat dalam blog ni je. Korang yang membacanya amat bertuah kerana korang dapat baca kisah ni. "Memang la ngeng! Dah cerita kau!". Ahahahaha.. Ok ok.

Kisah yang amat kelakar, mengaibkan dan memalukan ni berlaku semasa KARISMA bulan lepas. Tak sempat aku nak post masa benda tu berlaku. Sekarang dah ada ruang nak bercerita aku ceritakan dekat korang. Are you ready??

Ok, Bismillahirrahmanirrahim..
Cerita ni berlaku masa malam aku dan teammate aku yang lain nak keluar makan lepas match dengan Perlis. Ceritanya bermula bila coach (kami) call aku:

Coach: Ne, kat mane?
Afif: Bilik coach.. Kenapa?
Coach: Nak kuar pegi makan tak?
Afif: Emm..boleh jugak.
Coach: Ok, kalau nak, bas nanti tunggu dekat luar depan kolej Melati (UiTM Shah Alam). Pukul 8 bas tunggu dekat situ. Bagitau yang lain.
Afif: Baik coach!

Apa lagi, bergegas aku bagitau semua kengkawan aku sebab jam pun menunjukkan pukul 7.30. Tepat jam 8, kitorang semua pergi la ke tempat yang diberitahu coach kami tadi. Tunggu punya tunggu punya tunggu bas tak sampai-sampai.

Afif: Hello coach. Coach dekat mana??
Coach: Kat bilik.. Kenapa?
Afif: Bas tu tunggu dekat mana?
Coach: Depan kolej Melati.
Afif: Takde pun coach. Dah berjanggut kitorang tunggu.
Coach: Yeke.. Tunggu dekat situ, nanti dia datang la tu.
Afif: Baik coach.

Kitorang pun tunggu la lagi.. Sampai satu masa ada van UiTM Johor lalu. "Haaa.. ni la kot. Naik van beb! Bagus betul la coach ni.". Elok je bas tu berhenti depan kami, kami semua tanpa menunggu walau sesaat pun bulu hidung gugur, terus naik van tu. Ada la dalam 2 3 orang (termasuk aku) dah masuk dalam van tu. Tapi yang peliknya pakcik driver tu boleh tanya kitorang nak pergi mana pulak. "E'eh, apa punya soalan la pakcik ni? Mesti la nak pergi makan pakcik.", bisik hati aku. Tiba-tiba salah sorang member aku menyampuk dengan suara yang lantang tanpa segan silu, "Bawak kitorang pergi makan pakcik." . Nak tau pakcik tu jawab apa??

"KORANG SAPE?? KORANG NI URUS SETIA JOHOR KE?? VAN NI NAK AMBIK URUS SETIA!"

My God!! Maknanya?? Maknanya, kitorang dah salah naik kenderaan la awak. Haduiii... Malu beb! Malu!! Yang paling menanggung keperitan malu tu budak-budak yang dah naik van tu laa.. Aaaarrrggggghhhhhhhhh!!! MALUNYAAA!! Kitorang semua lepas tu takde cakap banyak dah. Belum sempat kaki nak jejak ke tanah keluar dari van tu, kitorang semua dah bantai gelak. Pakcik tu pun dengan rasa..... (Entah aku pun tak tau apa pakcik tu rasa) dia pun belah daripada situ.

Hahahahaha.. Sumpah, kenangan ni bersama kawan-kawan memang tak boleh lupa. Rupa-rupanya bas yang kitorang nak naik tu tak tunggu dekat situ tapi dia tunggu dekat tempat lain. Adeh..

Hah, pengajaran yang dapat di ambil daripada kisah memalukan ini ialah, bertanya dahulu sebelum sesat jalan. Dah termalu macam ni, mana nak sorok muka?? Dalam poket? Tak dapat la awak.

..SEKIAN..

p/s: Tuhan saja yang tahu betapa malunya kitorang masa tu.
p/s:'NE' tu nama nickname aku yang coach aku bagi masa KARISMA. Aku ada partner nama dia 'CIN' --> Aqif. So bila kitorang bergabung jadi la CINA. Hahaha..apa-apa je la coach aku ni.

5 comments:

  1. nak RM 100... pergi link nie >>> http://ryoma-hazone.blogspot.com/2010/12/my-header-contest.html

    ReplyDelete
  2. Bagus post nie, sekurangnya-kurangnya ia memberi pengajaran kepada semua pembaca blog awak... agar kesilapan yang lepas tidak berulang lagi:)

    sekian...

    ReplyDelete
  3. nice story..hahaha..:D
    main ape kt karisma hr 2?

    ReplyDelete
  4. Blog Jutawan Dari Rumah~
    Btul3.. (^_^)

    Azri~
    Bole Sepek.. (^_^)

    ReplyDelete