Thursday, December 23, 2010

Jaga-Jaga Dengan Jin Yang Sering Merasuk Wanita Sebab Mungkin...


Sering kali kita dengar orang dirasuk jin la, hantu la, babi la(????). "Apa kena mengena dengan babi?". "Yela, sawan babi! Bukan babi yang rasuk ke?". "Sape cakap gila?". "Cikgu aku!" "Ha'ah, kau dengan cikgu kau tu sama je sengal dia.". Ok, ok sambung balik topik asal kita tadi.

Kebiasaannya kaum wanita sering diganggu dan dirasuk dengan makhluk ni? Kenapa? Mungkin mereka ada tersalah cakap atau mulut celupar di mana-mana tempat dan mahkluk ini mendengarnya lalu naik minyak la beliau dan masuk la ke badan mereka yang berkenaan tu.

Mungkin jugak mereka-mereka suka membuat kotor di kawasan tempat beliau (jin) tinggal. Yela, kita ni manusia, memang tak nampak tempat-tempat tinggal makhluk tu. So, mana yang dan kita buang je. Buang segala benda yang boleh dibuang. Taik hidung yang korang jentik jatuh ke lantai tu pun bahaya jugak tau. Hahahaha..

Hah, sebab musabab seterusnya mungkin...

MUNGKIN JIN TU SUDAH JATUH CINTA DENGAN KORANG!!

You: Serious awak??
I: Serious laa... Ingat I main-main ke dengan you? Tak penah kot! Sikit tu ada laa..

Ni ada satu kisah tentang jin masuk ke badan seorang wanita disebabkan cinta..

Kisah yang ditulis oleh Syeikh Ahmad al-Syahawi Sa'ad Syarafuddin (amboi panjang betul nama) yang menyebut kisah pada awal abad ke 20-masihi ada seorang ulama al-Azhar iaitu Syeikh Salih pergi ke kawasan Timur Mesir untuk melawat sahabatnya. Tiba di rumah sahabat beliau, beliau dapati semua orang dalam rumah tu sedang bersedih sebab anak perempuan sahabatnya itu sakit yang berlanjutan lamanya (ada jin la tu dalam badan). Nak dipendekkan cerita, Syeikh ni cuba mengubati perempuan itu. Memang sah, terdapat jin dalam badan perempuan itu yang sudah sekian lama duduk. Sembang punya sembang punya sembang dengan jin itu, jin itu bagitau satu rahsia sebab apa dia duduk dalam badan perempuan tu.

Ustaz: Baik kau keluar sekarang kalau kau tidak mahu dilakhnati Allah.
Jin: Bagaimana aku mahu keluar daripada badan perempuan ini sedangkan aku sangat mencintainya!

Oh my God!! Subahanallah! Ada jugak kes-kes macam ni. Ustaz tu pujuk punya pujuk akhirnya keluar jugak jin tu.

Pergghhhh...korang terkejut tak? Aku pun masih terkejut ni. Ishk..ishk..ishk.. Ada jugak kes macam ni ye. Zaman sekarang ada tak eayh agak-agak? Kalau ada, korang kena selalu berhati-hati. Jangan ingat jin takde perasaan eayh? Jangan ingat jin tak boleh tangkap cintan dengan manusia. Wallahualam...

..SEKIAN..

9 comments:

  1. huhuhu
    saya rasa jin xde mata (dlm cite pendekar bujang lapok) je kot yg akn jatuh cinte pd saya :P

    ReplyDelete
  2. sesungguhnya sebaik-baik jin adalah sejahat-jahat manusia. :)
    mungkin dia bukanlah mencintai manusia tersebut macam manusia mencintai manusia lain, tapi mungkin sbb nak sesatkan kita ke kan, who knows. :)

    ReplyDelete
  3. liyana lynn~
    owh lupe nk mention. jin tu cintakn perempuan itu smate2 mate krn hawa nfsu.. (^_^)

    ReplyDelete
  4. Jin tu jenis pemalas...senang dia tunggang wanita itu ...malas dia nak cari rumah lain. Dlm kitab2 kata jin suka duduk atas atap, alang2 bumbung rumah, bergayut2 kat akar2 pokok ara atau apa sahaja yg bergayut2...tu yg kena cukur bulu tiak selalu tu....kalu tak jin berbuai2 kat cituuu...jgn marah saya eeeh...

    ReplyDelete
  5. mamawana~
    hahaha..its ok. its really2 true.

    kaizen shinobi~
    amin..

    ReplyDelete