Monday, June 18, 2012

Doa



Ya Rabb,
Ingatkan aku jika aku selalu berada di atas,
supaya aku sentiasa ingat untuk pandang ke bawah.
Tabahkan hati aku bila aku berada di bawah,
dan berusaha untuk naik ke atas.
Ikhlaskan hati aku dalam setiap perilaku ibadahMu,
Khusyukkan aku dalam setiap solat lima waktuMu.

Ya Rahman,
Pelihara hubungan aku dan dia daripada perkara zina dan maksiat.
Lindungi aku daripada segala hawa nafsu dan hasutan syaitan.
Tetapkan iman ku,
Matikan aku dalam agamaMu,
Tunjukkan aku ke jalan Mu,
Jalan yang lurus,
Bukan jalan orang-orang yang sesat serta Engkau murkai.

Ya Rahim,
Berilah kesejahteraan kepada kedua ibu bapa ku,
Luaskanlah rezeki mereka,
Lindungilah mereka,
Berilah mereka kesihatan,
Serta peliharalah mereka sebagaimana dia memelihara aku sewaktu aku kecil.

p/s: Sesungguhnya Allah itu sangat pemalu untuk menolak permintaan hamba-hambaNya yang beriman..

1 comment: