Sunday, October 14, 2012

Personaliti Anak Ke-2 Dalam Keluarga



Wahai anak kedua di dalam keluarga. Korang boleh tengok personaliti dibawah yang aku post ni. Mungkin 80% nya benar sebab aku anak kedua jugak. Almost 90% benar. Adakah ini fakta atau auta? Lets see.. Hmmm..

ANAK MANJA EMAK
Sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu.
P/s: Hmmmm... not so true sebab aku lah yang paling nakal dan selalu saja kene rotan ngan ibu sebab terlampau nakal. Tapi aku sayang mak aku!

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. Semua dia aje yang betul. Dalam ramai adik-beradik, dia paling ketegaq. Kemahuan dia kuat. Kalau buat sesuatu sungguh-sungguh. Kalau tak nak tu, tak naklah jawabnya. Boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.
P/s: Ala, macam ade sikit-sikit betul je. Hahah.. Dalam keluarga, aku memang keras kepala sikit. Aku je nak betul. Kena ubah ni. Kena lebih bertolak-ansur. Hehehe..

TAK PANDAI PUJUK
memang anak nombor dua ni tak pandai pujuk makwe atau pakwe dia.
P/s: Hmmmm.. dok tahu kawe. Kawe dok ado gewe. Agu ano?? Hahaha..

BERCINTA
Dia kalau bercinta, sangat setia dan sanggup berkorban.
P/s: You can try me! LOL!

HITAM/PUTIH
Bukan kaler ye! Ini pasal apa yang dikatakan semua dipegang. Kalau hitam, hitamlah ia. Kalau putih, putih la. Degil tak boleh toleransi.
P/s: maksud anda lurus bendul? hahaha~ Tapi aku minat kaler hitam dan putih.

HATI
anak nombor dua ni juga nampak je keras, tapi hati dia lembut. Satu lagi, pe'el dia, takleh ditegur.
P/s: errrr....

BERDIKARI
Very independent. Memang betul. Tapi kalau terlebih independent pun payah. Mudah bergaul dan very take care.
P/s: Mudah bergaul ade kena mengena dengan berdikari ke? Ke beli kari? ke camne?

ARAHAN
Payah untuk menerima arahan. Dia lebih suka buat hal sendiri. Pendek kata tak boleh kerja dengan orang lain.
P/s: Aku elok je buat group assignment dengan member lain. Tak ade gaduh pun. 

PEMAAF DAN CARING
tidak di nafikan anak nombor dua ni pun pemaaf dan caring. Tapi awas, jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham-faham je lah!
P/s: aku kalau marah bertukar hijau kadang-kadang jadi power rangers pink. Ahaha~

PAKAIAN
nak semua up to date dan semua nak kemas.
P/s: So true. Hahaha~


So, bagaimana pulak korang Si Nombor Dua yang lain? Ada yang sama tak perangai macam ni? Kalau benar bagai dikata, this is fact. Solute siapa yang telah membuat kajian ke atas anak nombor dua. Atau mungkin ianya secara kebetulan. Wallahualam..

..SEKIAN..

p/s: Lepas ni carik personaliti anak first pulak ye awak. ^^


17 comments:

  1. yang part degil tu saya setuju... =)

    ReplyDelete
  2. hahaha ada betol kot.. anak tunggal x de ke hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. err... ank tunggal? xde plak. tp ank tunggal biasanye da bnyk org stereotype. so byk pe'el ank tunggal org da perkatakan. yg jrg ank ke2, ke3, ke4, ke5. ahaha..

      Delete
    2. anak tungal for 1 mom 1 father but tpi anak keempt dr famly yg besar.. means???
      hahaha teka sendiri la kot.. :P

      Delete
  3. Saya pun anak kedua,banyak yang terkena batang hidung sendiri. hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok bab mne paling terase?? ok let me guess. MANJA?? haaaa~

      Delete
    2. Bab manja tu tak berapa sangat tapi yang lain tu..hehe

      Delete
  4. serius ni bukan auta. kebanyakkannya SAMA dengan perangai. hihi :D

    ReplyDelete
  5. saya pun anak kedua ....anak manja mak ( sikit2 je maybe sbb tunggal perempuan), degil ( betul), tak pandai pujuk ( sgt betul), bercinta (hmmm no komen), hitam putih ( mmg betul), hati (mmg keras), berdikari (sangat), arahan (selalu bg arahan je...hihihi),pemaaf (susah kot), caring ( tak pun ),pakaian ( haruslah)....hmmm...teruknya sy...huhuhu...

    -aien :)

    ReplyDelete
  6. wah! hampir 90% betul. hebat!

    ReplyDelete
  7. Baru je post entry ni tadi. Saya tak tiru awak k. Maybe kebetulan kot. Btw, yang tak pandai pujuk je kurang siket. Yang lain semua betul. kehkehkeh

    ReplyDelete
  8. aku anak kedua dan semua ade kat atas...

    ReplyDelete
  9. Sy anak kedua, tp ada yg sme ngn sy ada yg x sma jgk..

    ReplyDelete
  10. 100% betul nie..ape cer..?

    ReplyDelete
  11. kene atas batang hidung sendiri -_-

    ReplyDelete
  12. ye la sama . saya anak ke 2 .

    ReplyDelete