Saturday, February 23, 2013

Mari Berhibur Dengan Ulasan-Ulasan Viewer

Korang biasa tak baca comment-comment dekat top-top blogger seperti Blogserius.blogspot atau mungkin Akustressgiler.blogspot?? Tak pun baca comment-comment dekat Youtube yang memaparkan video-video WIN, LOL dan sewaktu dengannya.

Aku sedikit tertarik untuk baca comment-comment tu semua sebab kadang-kadang viewer ni comment ikut sedap mulut. Ada pulak yang kelakar habis dan ada pulak yang comment tak dak kena mengena dengan apa yang dipaparkan. Tapi itu semua sangat menggelikan hati. Memetik dari kata-kata Mat Lutfi, Vlogger terkenal dekat Malaysia tu, di dalam sebuah videonya bersama seorang lagi Vlogger terkenal Anwar Hadi, "Kita dapat melihat perbezaan orang educated dengan tak berapa nak educated dengan comment-comment mereka serta mentaliti masyarakat kita terhadap sebuah paparan itu.". Lebih kurang macam tu la kata dia.

So, dari situ kita dapat menilai mentaliti atau pemikiran masyarakat kita terutama anak-anak muda seperti aku ni. Hmmmm... So, kalau korang nak menghiburkan hati sambil dapat buat observation tentang pe'el-pe'el orang kita, boleh baca comment-comment tu bila korang singgah dekat top-top blogger and video-video Youtube yang WIN, LOL ataupun FAIL. Blog aku ni tak payah tengok comment la. Orang pun takde nak comment. Hihihi..

4 comments:

  1. setuju dengan mat lutfi/anuar hadi tu.mentaliti~~~~

    ReplyDelete
  2. sangat2 setuju dgn mat lutfi, setiap org ada pandangan masing2 tentang sesuatu benda atau perkara. cara dia menzahirkan pandangan itu akan menonjolkan sikap dan mentaliti dia...:)

    ReplyDelete
  3. sya klw sebelum baca sesuatu entri or tengo video kat youtube, sy lebih suka baca komen orang dahulu. Memang tabiat sy. Memang best kekadang baca komen orang, mcm2 je bunyi, ade pulak yg sampai bergadoh. haha

    http://bloggadisbrutal.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. sy setuju dgn pndapat tuan...tumpang bace cni jom ke blog sy jgk ek,nk exchange bloglist ngan sy bgtau la :)


    Tak Mungkin Benar

    ReplyDelete