Sunday, January 3, 2010

Tahun Baru, Sem Baru, Azam Baru

Macam mimpi je bila dah berada dekat UiTM Segamat ni. "Eh, betul ke aku dah dekat kampus ni? Bukan semalam aku lepak dengan member-member aku tengok bola ke?" Aku cuba menyepak muka aku sekuat mungkin selama sehari (tipu la tu) tapi ternyata memang aku sudah berada di kampus. So, apa yang patut aku buat sekarang? Kita enjoy la awak. YEAH! Hahahahah. Aku rasa semester kali ini best sikit la daripada semester sebelum ni. Kenapa? Sebab bilik yang aku dapat sangat-sangat menceriakan. Kalau sebelum ni aku dapat bilik yang macam tempat sarang penagih dadah dan reban ayam, tapi kali ni bilik yang aku dapat bersemangat la jugak aku nak stay bilik tu. Hahahaha.

Mesti korang jelous tengok bilik aku macam nikan? Ni la bilik aku dapat (dalam mimpi jela). Wiush, kalau la bilik aku macam ni, aku angkut barang-barang aku yang ada dekat rumah tu terus menetap dekat sini je. Tak dapek de jep!

Tapi ok la bilik aku dapat kali ni. Ni nak cerita pulak part yang tak best. Yang tak best-nya, bilik aku berada di tingkat 3. Tinggi tu! Hahahah. Kecoh je. Tapi agak meletihkan jugak la nak naik. Terkeluar paru-paru aku nak angkat barang-barang. Barang kalau 2 3 helai baju takpe jugak, ni dah macam nak pindah rumah je aku tengok barang aku.
Lagi yang bertambah tak best-nya, tempat makan yang sebelum ni jaraknya hanya 500 meter je daripada kolej aku, sekarang sudah berada 1km (ye kot) jauhnya. Ishk..ishk..ishk.. Macam ni susah la. Time lapar pergi sana nak makan, bila balik dah lapar balik dah. Tu macam mana nak save duit tu? Adoooiii...

Tapi tak kisah la semua tu. Apa yang ada ni kita patut kena bersyukur. Karang Allah tarik balik semua nikmat yang ada ni, baru rasa perit. Ok la, tahun baru, semester baru, subjek-subjek pun baru, awek-awek baru (hehe), mesti ada semangat dan azam baru betul tak? Azam aku of course la nak settle-kan azam-azam aku yang lepas. Itu pun kalau aku masih ingat apa azam aku yang lepas-lepas tu la. Hahahah. Semester ni kena lebih serious untuk study (asal sebelum-sebelum ni tak nak serious?), pergi kelas tak boleh malas-malas dah dan....... (^___^)

Afif, it's time for you to focus on your study! Don' play play! Wish me luck in my new semester kawan-kawan.

..SEKIAN..

p/s: Lagi sekali macam tak percaya, besok dah start pergi class. OMG!

3 comments: