Friday, January 1, 2010

Catatan Pertama Untuk 2010

Assalamualaikum wtb...
Yeah! Sudah masuk tahun baru. Macam baru semalam je aku sambut tahun 2009 (sambut ke?). Ni tiba-tiba pulak dah masuk tahun 2010. Ok, untuk catatan pertama aku bagi Tahun 2010 dalam 'Buku Perjalanan Hidup Afif' ni, aku hang-out bersama salah seorang best friend aku yang susah sangat nak jumpa dan agak lama tak jumpa (eleh, tak sampai bertahun-tahun pun). Actually dia ni tersangat la busy dan kadang-kadang cuti pun tak balik sebab dia sibuk dengan kerja-kerja dia sebagai seorang MPP (Majlis Perwakilan Pelajar) untuk kampus Lendu, Melaka (UiTM). Memang sangat susah untuk bercuti ok. Kalau dapat pun sehari, 2 hari. Cuti sem ni pun dia hanya cuti seminggu and then dia balik semula ke kampus. So, chance nak jumpa memang tak ada. Siapa beliau?

Shuhadatulnur Bt Shamsudin
(nama memang susah nak eja dan aku tak tau aku eja dengan betul atau tidak)
19Tahun
(sebab hari jadi belum tiba lagi)

Kitorang kenal since form 2 lagi. Kalau dulu masa zaman-zaman sekolah, memang senang sangat nak jumpa. Tapi...masa dah berubah. Tidak semua yang indah akan kekal selama-lamanya. Setiap sesuatu yang indah dalam hidup ni, tak mungkin akan kekal dan ia pasti akan berlalu pergi. Ok cukup! hahahah.
Text Message
Nor: Assalamualaikum dear. Nor otw blk nie au.
Afif: Ok. Smpai bgtau.

1 hour later..

Nor: Dah smp.
Afif: Alhamdulillah..Nak jumpa tak? Ke ade ape2 plan lain?
Nor: Nak larh.. There is no plan Afif. Sje je eayh.. hehehe. Ble blk kmpus?
Afif: Besok la. Mlm ni la kite jmpe.
Nor: 2nite aaa..Hurm. Mau pegi mane meh?
Afif: Ala, lepak kt Mcd dkt2 cni sudah.
Nor: Alrite.
Afif: 8p.m I pick u up ok? Dont late aa..
Nor: Alrite.
(biasa la perempuan. For sure dorang akan lambat. Percayalah! Heheh.)

Pukul 7.45p.m sharp aku keluar rumah. Tapi memang akan aku jangka..

Text Message
Nor: Afif, owg bru bgn tdo. 8.30 eayh?
Afif: Ishk..ishk..org dh otw kot?
Nor: Sori..
Afif: Xpe la. Cpt ckit siap, org tggu.
Nor: Ok.

Biasa la perempuan. Nak tunggu siapnya berapa lama pulak kan. Takpe kawan punya pasal, aku tetap tunggu jugak dekat rumah aku. Hahahah. Dia message dah siap baru aku gerak. Jangan main gila kawan, rumah dia dengan rumah aku jauh kot. Ada la dalam beribu-ribu batu tapi kalau dikira batu-batu dekat atas jalan tu la. Kan beribu-ribu batu tu. Hahahah. Tak la. Dokek jo, 5minit pun tak sampai. So, lepas ambil dia dekat rumah, pergi la ke destinasi yang di tuju.

Afif: Kali ni, Afif yang belanja nor.
Nor: Ape? Afif belanja.
Afif: Yela. Dah makan ke belum? (dalam hati: eh, buat-buat pekak pulak dengar orang nak belanja.)
Nor: Belum lorh. Kan orang tidur tadi.

(Ceh, gentleman la kononnya tu nak belanja makan. POYO! Hahahah.)

Dah lepak-lepak ni mesti la ada benda nak dibualkan betul tak. Takkan senyap je. Macam tu baik bawak patung dekat shopping mall and lepak dengan dia. Heh! Tapi conversation kali ni sangat pelik tapi best untuk kitorang. Kitorang bincang about 'L-O-V-E'. Apa tu? Cinta la awak! Tak reti baca ke or tak faham bahasa? Sekali lagi eayh? 'LOVE'! What the tuuutttt! hahahahah. Bukan pasal hati budi kitorang berdua eayh? No, no, no! Tak mau! Tak mau! Gossip nanti. (^_^) Since kitorang kenal, topic ni tak penah pun dibangkitkan atau dibicarakan atau diperkatakan atau atau atau... Mungkin kali ni kitorang berdua je kot. Tu yang dia rasa selesa nak cerita. Aku memang suka mendengar hal orang. Kadang-kadang tu kalau aku terlampau syok sangat mendengar cerita orang, aku sendiri tak paham apa yang disampaikan. Hahahah. Sengal! Ok continue balik. So, dia cerita la konflik dia with other two guys yang menjadikan hatinya berbelah-belah untuk memilih sampaikan kalau benda ni keluar dalam SPM sure dia fail untuk menjawab. Ok baca elok-elok ye. Kepada yang nak mencari cinta atau dah bercinta, entry kali ni mungkin berguna untuk dijadikan pengajaran ataupun panduan. So tak payah la korang nak beli buku 'Tips Untuk Mencari Cinta Sejati' atau sewaktu dengannya lepas ni ye. (*__*)

"Afif, kalau Afif ada 2 pilihan, first pilihan, seseorang ni kita sayang lebih dekat dia, tetapi dia sangat menyakitkan hati. Second seseorang ni dia sangat sayang dekat kita, kita pun sayang dia jugak tapi tak lebih macam kita sayang dekat first one tadi. Kalau Afif, Afif pilih mana?"

Wah, dah la aku takde expirence pasal benda ni. Tapi aku jawab jugak. Dengan poyo dan berlagaknya aku jawab, "Baik Nor pilih yang Nor sayang. Ok look, if Nor ambil yang Nor tak berapa nak sayang, dia tu pulak sayang Nor gila-gila, mungkin segala benda dia buat dekat Nor, Nor macam tak kisah je dan dikhuatiri hati dia mungkin akan terluka. So baik Nor ambil yang Nor sayang." Poyokan jawapan? Aku macam nak muntah je taip. Hahahah.

"Tapi, orang yang first ni memang la kita sayang sangat dekat dia, tapi dia buat kita ni macam tunggul je. Apa yang kita buat dekat dia macam tak appreciate langsung."

Sekali lagi dengan poyo dan bongkaknya aku menjawab, "Wohoho..susah la macam tu. So, ikut kata hati. Yang mana Nor rasa patut Nor pilih, Nor pilih. Afif rasa baik Nor pilih the second one la. Tapi Nor kena tau jugak orang tu sayang macam mana? Sebab sayang ni boleh dikaitkan dengan banyak perkara. Ada orang yang sayang dekat kita tetapi at the same time mempunyai niat jahat. So, pandai-pandai la kita nak memilihnya."

Lepas tu, kitorang saling pandang dan senyum, dan pandang dan gelak. Hahahaha. So daripada conversation ni aku dapat pengajaran. Kalau nak cari, cari yang kita sayang dia, dan dia pun appreciate dan sayang kita jugak. Heh. Itu la perbualan aku dengan si Nor tu sepanjang berada di situ. Huh, dia je cerita masalah kasih sayang dia. Mana boleh jadi, aku pun nak cerita jugak! Aku cerita la pulak dekat dia aku punya masalah, bla bla bla bla dan bla (Maaf tidak dapat sebarkan apa yang aku bualkan ni sebab ia sangat merbahaya). Hahahaha. Perjumpaan kitorang tamat pada jam 10p.m. Dan aku bawa la kawan aku ni balik rumah dia. Takkan nak bawa balik rumah aku pulakkan. Sebelum dia keluar dari kereta aku sempat berpesan (Ceh, poyo lagi sekali untuk Afif), "Nor, choose the right one dont choose the wrong one." (^__^) Dia hanya gelak dan say goodbye. Aku tau dia nak cakap aku bongok sebab perli dia. Afif tau la Nor. Hahahaha.

"Lelaki cari CINTA untuk S**
Tetapi perempuan beri S** untuk CINTA."

Boys and girls, berjaga-jaga, jangan sampai jadi seperti statement di atas ni.

Wah, muka tak boleh belah. Makanan akan bertambah sedap bila makanan tu orang yang belanja. Buktinya.. Lihat la muka si Nor ni, betul-betul menikmati makanannya. Emmmm.... Thanks Nor for being my best friend. You are my best friend I ever had. Wish you success in your life.

..SEKIAN..

p/s: Sebenarnya banyak lagi topic yang kitorang bualkan. Tapi topic di atas yang sangat hangat diperkatakan, aku cerita la dekat korang.

p/s: Belum terlambat nak wish happy new year to all my friends. Moga tahun 2010 akan lebih bermakna.

4 comments:

  1. hahaha. afif kena beratur panjang time daftar. haha. :D

    ReplyDelete
  2. haziq zainal~
    hahahaha..nk buat cmne lorh. Terpkse!
    eh, ade kne mngena ke cmmnt kau ngn entry ni?
    hahahah.. (^_^)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. nur mmg comel.junior pun suke dye.mmg seswai jd MPP. (:

    p/s ; ada pape ke ngan nur?hehe

    ReplyDelete