Saturday, August 15, 2009

Kenapa Aku Create My Blog???

Assalamualaikum
Kepada rakan-rakan, sahabat handai, musuh-musuh(takde kot), sedare-sedari dan muslimin muslimat sekalian. Kenapa aku wat blog ni?? Cerita dia camni...Pada tanggal 15 Ogos 2009, pada pukul 12.30p.m hari Sabtu(arini latu, baru berlaku tadi), di dalam bilik kat kampus, aku merasa sesuatu perasaan melintas di hati dan fikiran ni. Perasaan apa? B-O-S-A-N!!! Aku buntu dan tak tau nak wat apa pada hari cuti. Aku ajak member-member kuar tapi kereta sewa semua full. Aku dengan perasaan bosan kuar dari bilik aku yang berada di tingkat satu dan pergi la ke tingkat 2 bilik member aku. Suddently (cewah, poyo giler), aku ternmpk mmbr aku kt dalam bilik tu tgh edit dia punya blog. So, aku pun terpikir why not aku tak hasilkan sendiri aku punya blog. Lagi pun ustaz yang mengajar aku subjek CTU(Center of Islamic Thought and Understanding) penah ckp, orang yang tak menulis ni orang yang tak bertamadun. Oleh kerana aku nak jadi seorang yang bertamadun, aku pun wat la blog ni. Selain tu gak, aku boleh melatih skill aku utk menulis dan berfikir. Banyak lg la benefit yang kita dapat daripada menulis blog nih. Itu la jwpn kdp soalan td..... k PEACE YO!

p/s: Nama ustaz tu dirahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. heeeeeeeeee~

2 comments: