Friday, August 21, 2009

Tentang Ramadhan









Ya Allah, berkatilah aku di bulan Rejab dan Syaaban, dan sampaikanlah aku di bulan Ramadhan.

Alhamdulillah....Alhamdulillah.....Alhamdulillah......... Bersyukur sekali aku kepada Maha Pencipta kerana aku sekali lagi dapat bertemu dengan bulan Ramadhan bulan yang penuh keberkatan ini, bulan di mana berlakunya malam lailatulqadar (maaf la kalau salah eja. heeee~), bulan di mana Allah melipatkan kali ganda ganjaran, bulan di mana Allah mengampunkan dosa-dosa hambanya yang terdahulu, bulan di mana pintu-pintu neraka di tutup dan pintu-pintu syurga di buka. Bagi aku, bulan Ramadhan pada tahun lepas berlalu begitu pantas sekali. Aku merasakan seperti tidak puas melakukan ibadah puasa. Rasa seperti hanya seminggu sahaja berpuasa. Tapi Ramadhan kali ini, aku mengharapkan lebih banyak keseronokan sepanjang melaluinya walaupun aku tahu masa pada hari ini berlalu begitu pantas. Aku juga mengharapkan ibadah puasaku pada bulan Ramadhan kali ini lebih baik daripada sebelumnya. Insya-Allah. Kepada semua kaum muslimin dan muslimat, aku ingin sekali mengucapkan.....

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK. Moga amalan yang dilakukan kalian di berkati Allah SWT. Amin..................

No comments:

Post a Comment