Tuesday, August 18, 2009

Tak Sabar

Assalamualaikum semua.....
Emmmmm......Aku rasa korang mesti sama macam aku jugak kan? Tak sabar rasanya nak tunggu Ramadhan menjelma. Aku pun begitu jugak. Tak sabar nak lalui bulan Ramadhan, bulan yang penuh dengan KAP-BA-RA-KAP-ALIF-TA-NUN (keberkatan). Alhamdulillah..

Aku dah buat perancangan dah, first puasa ni aku nekad aku nak berpuasa bersama keluarga tercinta. Bagi korang yang duduk di perantauan macam aku ni camne plak?? Cewaaaahhhhhh........ Tapi tiket untuk balik belum lagi aku beli. Aku ingat kalau boleh nak tumpang member aku punya member balik. Tapi entah la. Dia pun macam takde respond je. Emmmmm.....nasib kau la Afif oooiiii. Member tak balik, tiket pun sold out, pandai-pandai la kau cari jalan lain (cakap diriku sendirian). Tapi insya-Allah, aku pasti dapat jugak balik.

Misal kata aku tak dapat balik, ia akan menjadi first time dalam hidup aku tak sambut first puasa dengan keluarga. Adoooooiiiiiii....rasa nak menangis je nanti. Aku tak dapat bayangkan bila pengumuman puasa berkumandang nanti. Berkumandang?????? Entah la...apa-apa jela Afif oii. Back to the story~ Bila pengumuman puasa ber________(isi sendiri ek?) nanti, entah macam mana perasaan aku bila aku still ada kat kampus. Mesti tak best. Member-member aku semua nak balik. Ya Allah, jangan la terjadi perkara sedemikian rupa (ala..macam la aku sorang je tak balik nanti kan?). Aku tak boleh perkara tu terjadi. Korang nak tau sebab apa? Sebabnya aku kira manja jugak la...(siapa member-member aku yang tahu kisah aku time FAMSA tu). Mesti la, adik-beradik aku sikit je kot. 4 orang! So, mak aku tak pernah membahagikan kasihnya. Kitorang dapat kasih sayang semua sama rata, fair and square je. Boleh dikatakan dalam semua adik-beradik aku, semuanya manja. Nak buat macam mana? (ni sebenarnya kisah masa kecik-kecik je la.....hahahahah...skang dah besor kurang la sikit kitorang punya manja. heheheheheh). Hah, lu pikir la sendiri eayh?

Ok la, sampai sini je la aku nak story pasal story aku kat korang pada kali ini (paham tak? Tak paham buat-buat paham sudeeyyyy....). Nanti aku cerita plak kat korang macam mana aku sambut first puasa dengan family aku. Ok, peace yo! May Allah bless us (muslim).

2 comments:

  1. hahahah... tomok manja seyh...!!!
    tp kat kolej x manje pown...
    nakal ader r...
    hahahaha

    ReplyDelete
  2. ko sorg jer yg manje ngn ibu

    ReplyDelete